Металопрокат є одним з найважливіших виробничих процесів в сучасному світі. Переважна більшість всіх металевих виробів, вироблених сьогодні, піддаються металопрокату на одному з етапів їх виробництва.
Металопрокат часто є першим кроком у створенні необроблених металевих форм. Злиток або безперервне лиття піддають гарячій прокатці у вигляді блюма або сляба, це основні структури для створення широкого спектра вироблених форм.
Квітки зазвичай мають квадратний поперечний переріз більш 6х6 дюймів. Плити мають прямокутну форму і зазвичай мають ширину більше 10 дюймів і товщину більше 1,5 дюйма. Прокатка найчастіше (особливо в разі конверсії злитка або безперервного розливання) виконується в гарячому стані.
Процес формування металів в напівфабрикати або готові форми шляхом проходу між роликами називається прокатом. Прокат є найбільш широко використовуваним процесом формування металу. Він використовується для перетворення металевих злитків в прості заготовки, такі як плити, листи, смуги і т. д.
При прокатці метал пластично деформується, машина пропускає його між роликами, що обертаються в протилежному напрямку. Основною метою прокатки є зменшення товщини металу. Зазвичай спостерігається незначне збільшення ширини, так що зменшення товщини призводить до збільшення довжини.
Прокат проводиться як в гарячому, так і в холодному вигляді. Це досягається на прокатних станках. Прокатний стан являє собою складну машину з двома або більше робочими роликами, опорними роликами, роликовими клетями, приводним двигуном, редуктором, маховиком, зчіпним пристроєм і т. д.
Ролики можуть бути рівними або рифленими в залежності від форми прокату. Метал змінює свою форму поступово протягом періоду, в якому він знаходиться в контакті з двома роликами.
Принципи прокатки:
Прокатка являє собою процес, який полягає в пропущенні металу через щілину між роликами, що обертаються в протилежному напрямку. Цей зазор менше товщини оброблюваної деталі. Отже, ролики стискають метал, одночасно посуваючи його вперед через тертя на поверхнях розділу ролик-метал.

Прокатка труби в вигині “S” для нафтопереробного заводу. Це рішення може усунути кілька фланців і годин зварювання в польових умовах.
Коли заготовка повністю проходить через зазор між роликами, вона вважається повністю обробленою. В результаті роботи товщина зменшується, а її довжина і ширина збільшується.
Однак збільшення ширини незначне і зазвичай ігнорується. Зменшення товщини називається тягою, тоді як збільшення довжини називається абсолютним подовженням. Збільшення ширини відомо як абсолютний спред.
Смазка в процесі прокатки
Мастило використовується в процесі прокатки для зменшення тертя між валиками та металом, який повинен бути прокатаний. Тертя грає дуже важливу і корисну роль в процесі прокатки.
Фактично смазка відповідає за процес плавної роботи вперед між валиками і тому не повинна бути виключена або зменшена нижче відповідного рівня.
При холодній прокатці сталі використовують рідкі мастила, що мають низьку в’язкість, парафін підходить для кольорових матеріалів, таких як алюміній, мідь і його сплави, щоб уникнути фарбування під час подальшого процесу термообробки, в той час як гарячу прокатку часто проводять без мастил, але з потоком води для генерації пари і руйнування лусочок на поверхні металу. Іноді в якості мастила використовується емульсія графітованого мастила.
Дефекти в прокаті
Варто пам’ятати, що ряд дефектів виникає в процесі прокатки. Конкретний дефект, як правило, виникає з певним процесом і не виникає в інших процесах.

Лист заліза холодного прокату за властивостями і характеристиками відрізняється від гарячекатаного листа
Аллігаторінг – це дефект, зазвичай виникає при прокатці слябів (особливо алюмінію і сплавів). При цьому дефекті заготовка розщеплюється вздовж горизонтальній площини на виході з верхом і низом. Цей дефект завжди виникає, коли відношення товщини плити до довжини контакту знаходиться в межах від 1,4 до 1,65.
Висновок
Асортимент продукції, яку можна виробляти прокаткою, дуже великий. Прокат є більш економічним методом деформації, ніж кування металу, коли потрібно метал з великою довжиною однорідного поперечного перерізу. Він є одним з найбільш широко використовуваних серед всіх процесів обробки металів через його більш високу продуктивність та більш низьку вартість. Зазвичай прокатними матеріалами є сталь, мідь, магній, алюміній та його сплави.