Вантажним називається автомобіль, у якого кузов і кабіна, де знаходиться водій, закріплюються на несучій рамі. Залежно від типу кузова, вантажні авто діляться на бортові автомобілі і фургони. Вантажні автомобілі відрізняються між собою в першу чергу типом кузова. Вантажівки бувають з бортовим, тентованим, суцільнометалевим, ізотермічним і рефрижераторним кузовом.
Самоскиди доступні в широкому асортименті, що дозволяє легко знайти той, який точно відповідає вимогам вашого бізнесу. Розмір вантажівки, а також ваш бюджет – це два фактори, які ви повинні враховувати при прийнятті рішення оренди самоскида.
Самоскид використовується для транспортування сипучих матеріалів (таких як пісок, гравій, щебінь або відходи при знесенні будинків) при будівництві. Самоскид це злегка змінена базова конструкція вантажівки, у якого автоматизований процес розвантаження. Автоматично перекидаючи кузов самоскида, можна вивантажити сотні кубічних метрів сипучого матеріалу за один раз.
Стандартний самоскид – це вантажне шасі з кузовом, що встановлений на рамі. Станина піднімається за допомогою вертикального гідравлічного плунжера, встановленого під передньою частиною кузова, або горизонтального гідравлічного плунжера і важільного механізму між напрямними рами, а задня частина станини встановлена на задній частині вантажівки за допомогою шарнірів. Така конфігурація дозволяє матеріалу в кузові укладатися ( «скидатися») на землю позаду вантажівки.

Mercedes-Benz Actros – сімейство важких вантажівок і сідельних тягачів повною масою від 18 до 25 тонн.
У самому ранньому втіленні, до створення бензинових або дизельних двигунів, механізми скидання були прикріплені до двоколісним візків, запряжених кіньми, які часто використовувалися в вугільних шахтах або на залізницях для перевезення матеріалів. Ці «самоскиди» були схожими на туби з контейнерами.
Перші моторизовані самоскиди були розроблені невеликими компаніями з виробництва обладнання, такими як The Fruehauf Trailer Corporation, Galion Buggy Co. і Lauth-Juergens, близько 1910 року. Незабаром компанія Wood Hoist Co. представила гідравлічні самоскиди. Компанії-виробники самоскидів процвітали під час Першої світової війни через великий попит на них у воєнний час.
Задні двері може бути налаштовані так, щоб вони піднімалася вгору на верхніх петлях (а іноді також складалася на нижніх петлях), або вона може бути налаштована в форматі «високопідйомних задніх дверей», в яких пневматичні циліндри піднімають ворота у відкритому положенні і піднімаються над розвантаженням.
У Сполучених Штатах більшість стандартних самоскидів мають одну передню вісь рульового управління і одну або дві задні осі, які зазвичай мають здвоєні колеса з кожного боку. Задні мости тандему майже завжди приводяться в дію; передні кермові осі також іноді приводяться в дію. Іноді для підтримки додаткової ваги використовуються мости без двигуна.
Рама, яка використовується як в нових, так і в вживаних самоскидах, спеціально посилена, щоб забезпечити додаткову жорсткість обладнанню і запобігти його вигин або поломку при великих навантаженнях.
Продажі самоскидів продовжують рости через зростання будівельної активності і збільшення державних витрат на дороги та автомагістралі. Самоскиди з жорсткою рамою є частиною сегмента дорогого устаткування.
Фургон
Це вантажівка, що володіє закритим кузовом або має тент. Саме закритий кузов є відмінною рисою фургона. На відміну від бортових машин, фургони можуть перевозити ширший асортимент вантажів. Для перевезення швидкопсувних продуктів використовуються фургони з холодильними установками (рефрижератори).
Бортові вантажівки
Такі автомобілі мають відкритий кузов і використовуються для транспортування матеріалів на будмайданчик або інших вантажів, які не потребують особливих умов при перевезенні.
Тягачі
Це самохідний вид вантажного транспорту, що використовується для буксирування причепів і напівпричепів. Якщо у вантажівці використовується сідельно-зчіпний пристрій, то його називають «сідельним тягачем». Такий вид вантажного авто вважається маневреним і зручним для транспортування довгомірних вантажів, чого не можна сказати про тягачі, що мають з’єднану частина кузова. Перевага сідельного тягача ще і в тому, що якщо він вийде з ладу, то вантаж можна просто перекласти на іншу техніку.
Автосцепка
Це тягач в зчепленні з напівпричепом і причепом. На такому вантажному транспорті можна перевозити досить великий обсяг вантажів (до 120 куб. м.).
Причепи
Ця техніка не має двигуна і є складовою частиною автопоїзда. На відміну від напівпричепа, у причепа є власні колісні осі, на які він і спирається. Існує велика різноманітність причепів, що відрізняються між собою сферою застосування і конструктивними особливостями. Найпопулярнішими вважаються такі види причепів:
- бортові;
- ізотермічні;
- самосвальні;
- рефрижераторні та інші.
Досить часто в складі автопоїзда можна зустріти причіп, який є доповнення до напівпричіпа.
Напівпричепи
Це підвид причепів. Вони відрізняються тим, що спираються на тягач, для чого на них встановлений зчіпний механізм. Напівпричепи використовуються найчастіше і цьому є причини: в разі поломки тягача напівпричіп можна легко відчепити і причепити до іншого тягача. При цьому не потрібно розвантажувати його і перекладати тягар.
Як і причепи, напівпричепи також діляться на види:
- бортові;
- ізотермічні (ізотерми)
- платформи;
- рефрижераторні;
- тентовані і так далі.
Тент
Такий напівпричіп відноситься до універсального виду, він може використовуватися як для внутрішніх, так і для міжнародних перевезень. Стандартно тентовані вантажівки володіють вантажопідйомністю 20-25 т і можуть вміщати в себе до 26 палет стандартного типу.
Вантажні автомобілі з бортовим кузовом вважаються найстарішими по конструкції. Кузов з 4 сторін закритий спеціальними бортами, які можуть відкидатися в процесі навантаження або розвантаження вантажу.
Тентовані вантажівки відрізняються від бортових аналогів наявністю тенту – спеціального навісу, який кріпиться до кузова за допомогою шнурівки. Якщо ж кузов автомобіля має металеві стінки, то він називається суцільнометалевим. У таких вантажівках перевозять і зберігають вантажі, які необхідно надійно захистити від розкрадання. Якщо суцільнометалева вантажівка зсередини оброблена теплоізоляційними матеріалами, то її називають ізотермічною. В такому кузові можна перевозити продукцію, яка потребує захисту від високої температури навколишнього середовища.
Самим модернізованим вантажним автомобілем, призначеним для перевезення швидкопсувних товарів – є рефрижератор. Така вантажівка має ізотермічний кузов і додатково оснащується холодильною установкою для підтримки оптимальної температури в процесі транспортування продукції. Вантажопідйомність напівпричіпа рефрижераторного типу становить 20-25 тонн.
Існує 6 класів рефрижераторів: від «А» до «F». Наприклад, якщо вантажний автомобіль має класу «А», то це означає, що в ньому може бути встановлена температура від + 12 ° C до 0 ° C, а якщо клас «С», від + 12 ° C до-20 ° C. Але важливо знати, що перевезення вантажів рефрижераторами найдорожча, адже у вартість вантажоперевезень також входить і робота холодильного обладнання.
Розглянемо ще кілька популярних видів вантажних автомобілів.
Автоцистерна
Це вантажівка, оснащена цистерною, в якій зберігаються і перевозяться вантажі розливного типу. Вантажопідйомність такого транспорту зазвичай становить 12-20 тонн, а корисний об’єм – від 6 до 40 куб. м.
Зерновоз
Цей вантажний автомобіль використовується для транспортування насипних вантажів, наприклад, зерна або гранульованого комбікорму. Вантажопідйомність знаходиться в межах 12-22 т. Вони використовуються в основному для транспортування зерна з елеваторів. Елеватори – це високомеханізовані зерносховища силосного типу. На сайті https://life-bud.com.ua/ ви можете знайти будь-яке обладнання для елеваторів та скористатися послугами професіоналів по проектуванню, монтажу та введення в експлуатацію зерносовищ.
Самоскид
Так само, як і зерновоз, призначається для транспортування сипучих матеріалів або вантажів навалочних типу. Вантажопідйомність такої техніки становить 40 тонн. Особливістю даного автомобіля є те, що він саморозвантажний.
Лісовоз
Як видно з назви, ця вантажна техніка використовується для транспортування пиломатеріалів, довгомірного лісу і навіть металопрокату. Вантажопідйомність становить до 30 т.

Scania r 500 це магістральний сідельний тягач з колісною компонуванням «6 × 4», який призначений для транспортування лісу